poniedziałek, 26 lutego 2018

ZNACZENIE DOWODU


ZNACZENIE DOWODU

Jest dużo inspiracji skręcam w stronę liryki
Nawiązując stylem do wiersza najlepszej klasyki
Techniki rymem mowy wiązanej układania
Łączę spójnie tematem kolejne linie zdania
Natchnienie szepcze słowa pod długopis
Kolejny element charakteryzujący mój rysopis
Całe moje bogactwo to właśnie rymowane linie
Lepszy to sposób na wyraz niż seans w kinie
Wieloznaczeniowo – sensów na raz kilka
To jest właśnie znaczeń kondensacji technika
Trzy cztery nawet pięć odpowiedzi wymownych
Kilka chwil złych kilka chwil cudownych
Poczuwaj się do czego chcesz a nie chcesz to nie
Ja na czytaniu i pisaniu spędzam całe dnie
Niekiedy bo trudno pożyczyć dobrą książkę
Odczuwam tę zwykłą prozaiczną bolączkę
Chyba że trafisz na perłę oceanu wtedy
Nie odczuwam innej prócz czytania potrzeby
Dobra książka jest jak znaleziony skarb
Dobrze napisana i tak jak malarz używa farb
Tak pisarz skombinował alfabet na setki sposobów
Ja też to potrafię to kolejny z dowodów
Rzemiosłem Spartiaty była walka moim pisanie
Będę pisał wiersze rymem wiązał zdanie
Po zdaniu tak by całość była wymowna
Tak by całość była świetna po prostu cudowna
Rozszyfruj to jeśli masz chęć ale o tym pamiętaj
Że to ma wiele znaczeń – ‘może przykład daj’
Wewnętrzny głos mi mówi że muszę zilustrować
Żeby nikt z was nie musiał żałować
Że poświęcił chwilę swój czas na lekturę
Że trafił coś dobrego a nie kolejną bzdurę
Więc o trzy cztery i pięcio- znaczeniowości
Posłużą nam za przykład stalowe kości
Że twarde, że proteza są dwa znaczenia mało
Więc przejdźmy do kości te którymi się rzucało
Te które budują twój szkielet człowieku
Te które wywołują coś na kształt uśmiechu
Że za szczupły jak mówią skóra i kości
Zilustrowanie wielu znaczeń sprawia mi trudności
Ale już powinieneś rozumieć o co idzie czytelniku
Może to jeszcze nie wywoła okrzyku zachwytu
Trzy znaczenia to mało ale nigdy mówiąc szczerze
Tak nie rozkminiam raczej ślepo w to wierzę
Rzekł bowiem Zaratustra ufam więc na słowo
Na pamięć się uczę przypowieści niczym przysłowiowo
Brzmią czyli że są szablonami do przyłożenia
A wielki marzyciel doświadczył niemal potępienia
Skojarzono go ze złem skojarzono go z nazizmem
Nie dokładnie czytano skojarzono go z faszyzmem
Ale dosyć o nim wróćmy do tematu przewodniego
Dygresje lubię ciężko jest uniknąć tego
Kolejny długi wiersz mi się napisał lekko
Odpocznij to już koniec zmęczona powieko.

54 wersy 30.04.2013r.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz