czwartek, 8 lutego 2018

TWÓRCZY DOROBEK

Dzień dobry czytelniku.. Przerywam moją liryczną twórczość prozaicznym tonem.. Chcę pokrótce opisać moje piśmiennicze dokonania.. Piszę od ponad dziesięciu lat.. Zacząłem gdy studiowałem jeszcze w Uniwersytecie Wrocławskim filologię polską (studia ukończyłem w 2006 roku, gdy to zdobyłem dyplom z tytułem magistra).. Pierwszym cyklem krótkich wierszy były ŚCIEŻKI OBŁĘDU z appendixem OWOCE PRÓŻNOŚCI napisane w 2003 roku.. Kolejno w roku 2008 napisałem cykl 13 wierszy MIODOWA PASIEKA i poemat we fragmentach zatytułowany O DRUGIEJ STRONIE to jedenaście wierszy krótszych lub dłuższych.. W roku 2009 napisałem kolejny cykl ŚWIEŻY POWIEW zawierający w sobie 10 wierszy..  W tych mniej więcej latach napisałem dwa poematy - pierwszy w formie tragifarsy noszący tytuł BOSKI i drugi złożony oktawami JESTEM.. W roku 2010 napisałem kolejny cykl UŚWIĘCONE NADEJŚCIE, na który składa się 13 wierszy.. Kolejno pisałem DIAMENTOWY KAMIENIOŁOM z appendixem SERCE PIĘŚCI (2011) - to jest 17 i 4 wiersze.. W latach 2012-2013-2014 złożyłem cykl ILUMINACJA PASJI, a w samym roku 2012 napisałem osiem wierszy zatytułowanych ANTYCZNE ROZPRAWKI.. Rok 2014 zaowocował jeszcze cyklem ÓSME SKLEPIENIE.. Teraz mam na warsztacie cykl noszący tytuł DZIEWIĄTE WROTA - powstało już osiem liczących się w niego wierszy.. Jest jeszcze krótki cykl CZERWONA RÓŻA i INNE WIERSZE..
Poza liryką napisałem kilka opowiadań, scenkę dramatyczną w dwóch scenach i dramacik o zdradzie - nie warte publikacji, może z wyjątkiem dwóch opowiadań, które zjawią się na blogu później..
Napisałem też krótką powieść w dwóch zeszytach - powieść modernistyczną w konwencji fantasy.. Jej bohaterami są: Orin i Szary Eminencjo - nadludzie bezkompromisowo, pewnie i z finalnym sukcesem zmierzający do celu.. Są zwycięzcami z mistrzowskim planem, bez wahania i cienia wątpliwości.. Następujący komentarz napisał do mojej powieści sam Józef Ignacy Kraszewski: "Nic to nie pomagało, że baśń była niedorzeczną, tłumy w nią chętnie wierzyć mogły, a ubrano ją tak w pewne szczegóły, w nazwiska, iż miała jakąś barwę rzeczywistości"..
Poza tym prowadzę dzienniki bez zbędnych słów - piszę je od 2009 roku - jałowa proza nie warta publikacji ale cenna dla mnie - jest bowiem szkołą mojego warsztatu pisarskiego
Do tego gromadzę cytaty z kanonu klasyki literatury pięknej polskiej i zagranicznej - jeden zeszyt otrzymał nawet publikację w Wydawnictwie Miniatura z Krakowa i w postaci książeczki o 240 stronach jest do kupienia przez Internet pod adresem wydawnictwa.. Do tej pory zgromadziłem już drugi podobny objętością zeszyt cytatów, ale nie planuję go nigdzie wysyłać ani publikować..
Ponadto są jeszcze prace pisemne.. Jest ich kilka - ze dwie znajdą miejsce do publikacji na tym blogu..
Tak to w skrócie wygląda, jeśli ktoś chce wiedzieć kim jestem - poznać mnie bliżej - to zapraszam do lektury..
Kłaniam się czytelniku..

1 komentarz:

  1. Witam Jurku, i ja przeniosłam się w nowe miejsce. Zapraszam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń