piątek, 20 grudnia 2019

LICENTIA POETICA


Dzień dobry czytelniku..
Postanowiłem opublikować na blogu moje krótkie teksty, ćwiczenia warsztatowe. Co trzy tygodnie w czytelni przy ulicy Piastowskiej organizowane są spotkania dla lubiących pisać. Prowadzi je pani Kasia. Piszemy niewielkie objętością teksty na opracowany przez panią Kasię temat. Wkrótce dowiesz się czytelniku czego dotyczą. Postanowiłem bowiem publikować moje małe rzeczy, co-3-tygodniówki. Nazbierało się tego sporo jak myślę. Jeśli macie czas i chęci zainwestujcie w moje pisanie trochę uwagi. Piszę niejednokrotnie o drażliwych tematach. Chcę jednak by mnie zrozumiano. Licentia poetica. Tematy zakazane, lub kategoryzujące mnie na marginesie społeczeństwa. To wszystko fikcja mówiąca prawdę, poruszająca wrażliwe umysły. Można nie dbać o to, co o tobie mówią – tak długo jak jesteś sobą. Można odmówić sobie słuszności, zwłaszcza jeśli ma się słuszność za sobą. Coś do powiedzenia mi jeszcze zostało, a mój blog wymaga odświeżenia jeśli znalazł do tej pory choć jednego wdzięcznego czytelnika. Teksty pisane są naprędce, ale teraz, przepisując je z zeszytu zapisanego atramentem, mogę dopracować szczegóły. Tematy są narzucone, ale jest duża dowolność ich interpretacji, niejednokrotnie niezrozumienie meritum sprawiło, że tekst jest nie trafiony. Jednakże pani Kasia jest wyrozumiała i nie krępuje nas za bardzo podanym przyczynkiem. Teksty warsztatowe to moje przygotowanie do pisania trzeciego zeszytu Opowieści z drugiej strony – mojej powieści w konwencji fantasy. Dwa zeszyty w wersji roboczej mam już napisane, na poprzednim blogu nawet były opublikowane. Wymagają jednak kolejnej redakcji i wielu poprawek.
Przedstawiwszy moje motywacje, prosząc o zrozumienie, zabieram się do realizowania mojej pasji – pisania i czytania. Już wkrótce pierwsze teksty z warsztatów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz